Už od roku 1964 mal Ford Mustang vynikajúce úspechy v predajnosti. No aj napriek tomu, že pony vozidlo vyzeralo dostatočne športovo, Ford chcel súťažiť na tom istom výkonnostnom stupni s Chevroletom. Pán Carroll Shelby z Texasu, známy pre jeho výsledky a schopnosti na okruhoch, bol nútený prestať s jazdením kvôli problémom so srdcom. C.Shelby využil svoje schopnosti a skúsenosti v škole jazdenia a vo vývoji svojej stajne AC Cobra. Úspech toho auta viedol k pätročnej spolupráci s Fordom. Ford presunul časť výroby Mustang Fastbackov z výrobného zavodu v meste San Jose do Shelbyho malej fabriky blízko Los Angelského letiska (Foto 4 a 5).
Shelby a jeho tím začali pozmeňovací proces a do 271 koňovej V8-čky 289-4V High Performance pridali 4-stupňovú manuálnu prevodovku. Samozrejmosťou bol sériový GT-čkový 9“ diferenciál. Motor dostal vylepšené časti ako hliníkové veká ventilov, vylepšené výfukové zvody, Holley karburátor. Posilovač riadenia prišiel nazmar. Ford chcel zo svojich Mustangov od Shelbyho dostať výkonný voz. Prvým krokom bolo vyvinúť auto pre Sports Car Club of Amerika (SCCA) závodný okruh. Na to aby sa mohli kvalifikovať na SCCA museli najskôr vyrobiť najmenej 100 modelov určených na bežné cesty.
Po dlhých hodinách tvrdej práce a s troškou šťastia sa Shelbymu podarilo dodržať uzávierku. Shelbyho fabrika Venice, v Californii, vytvorila niekoľko stoviek ručne zmontovaných áut každý mesiac. Model GT 350 bol pripravený na trať a okamžite zbieral víťazné trofeje. Počas nasledujúcich päť rokov Shelbyho Mustangy zvíťazili na mnohých podujatiach vrátane Daytony, Sebring a Le Mans. Dva roky po tom ako sa Shelbyho Mustangy objavili na trhu sa kupujúci začali dožadovať áut s väčšími motormi s vyšším výkonom. Shelby na tento dopyt odpovedal zväčšením motora. Predstavil Mustanga v uprave GT 350 a GT 500.
V roku 1969 Ford už ponúkal vlasné výkonné modely ako BOSS 302 a 429 a spolupráca so Shelbym sa ukončila. Dodnes sú Shelbyho Mustangy veľmi vyhľadávané zberateľmi. (Foto 6)
(voľný preklad z knihy: Mustang Forty year history, David Newhardt & Lou Dzierzak)