História

Typ vozidla / ročník

1967 Mustang Shelby GT350 a GT500

1967, v tomto roku sa predávali dva modeli Shelby, GT 350 s vysokovýkonným motorom 289 a model GT 500 s motorom 428. Boli vyrobené aby jazdili rýchlo a so nadčasovým dizajnom vyzerali stále rýchle a v pohybe aj keď stáli na mieste. Zadný stĺpik sa zmenil tak, že mu pridali náduchy za účelom prúdenia vzduchu na zadné sedadlá. Na začiatku výroby boli dokonca na tieto náduchy pridávané aj malé červené „pozičné“svetlá, ale reguláčné predpisy zapríčinili, že tieto svetlá sa prestali ďalej montovať.

Laminátová kapota a časti karosérie boli ukážkovo využité pre vyzdvihnúť rozdielnosť od štandardných Mustangov fastback a modelov GT. Kapota bola predĺžená o tri palce a prekrývala mriežku masky, v strede ktorej sa nachádzali dve sedem palcové svetlá. Najčastejšie umiestnenie týchto svetiel bolo v strede mriežky. Avšak niekoľko regulačných úradov amerických štátov sa na ich umiestnenie sťažovalo a tak sa svetlá posúvali mimo os vozu. Interiér  bol vybavený DeLuxe interiérom, ktorého prednosťou bolo špeciálne čalúnenie, polstrované zadné časti sedadiel, sklopné zadné sedadlá, brúsené okrasné hliníkové lišty po obvode zadnej časti kabíny ako aj súčasť výplne dverí.

    Verzia GT 500 prišla s modifikovanou verziou pôvodného Fordu Police Interceptor, s motorom 428. Silný motor mal dva karburátory Holley a hliníkové sanie. Oválny rebrovaný kôš filtra vzduchu ladil s vekami ventilov Cobra. Motorv 428 vyplnil celý motorový priestor. Verzia GT 500 Shelby bol ako jediný model Mustanga, ktorý mal fabricky osádzaný motor 428. Ostatné Mustangy si museli počkať ešte rok na tento motor. Ford konzervatívne ocenil 428-ku na 355 koní. Úpravami v servisoch a u dealeroch sa zvýšioval výkon na niečo vyše 400 koní. V roku 1967 sa predalo 3225 kusov Mustangov v úpravách Shelby, čo znamenalo 50% nárast oproti roku 1966.