Peťo G. - Peťo G.
  • peto.g@classicmustang.sk
  • Moje Články: 7
  • Moje Galérie: 4

Naposledy komentované

Peťo G. - Peťo G.

Meno:Peťo G.
E-mail:peto.g@classicmustang.sk
Auto:1964 Coupe #100837, 1964 Convertible, 1965 fastback 2+2 w/Pony int., 1965 fastback 2+2 GT, ´68 Coupe GT/CS, ´72 Mach1 R-code H.O., 1967 Dodge Coronet 440 Coupe, 1984 Chevrolet G2O Van - version Bivouac.
Články:7
Galérie:4
O profile:Pozdravujem vás, som majitelom viacerých Mustangov I. a II. generácie. S Mustangami som sa začal zoznamovať od roku 2000 a v roku 2002 som si kúpil svojho prvého,´79 Fox. Dalšim v poradí bol ´73 fastback H-kód, 351-4v Cleveland, prevodovka FMX, ktorý som mal v čase 2007-2012. V súčastnosti sú jeho novými majiteľmi Báška a Ivo z okr.PD. Neskôr pribudlo coupe´68, kabrio ´66... a potom už ani neviem :). Proste priveľa Mustangov na našu zemepisnú polohu.
V 2005 som natrafil na Marošovu rozbiehajúcu sa stránku ClassicMustang.sk a odvtedy sme v kontakte, začali sme sa spoločne baviť a napomáhať podmienkam pre to, aby ich tu bolo viacej a aby to nebola až taká neznáma pre našincov. Neskôr sa ku nám pridávali ďalší... Vojto, Juro V., Cobra, Vlado G....až z toho všetkého v roku 2008 vznikol Mustang Club Slovakia.
Začiatky klubu boli krásne a všetkým zúčastneným za tie chvíle ďakujem. Neskôr sa členské zloženie klubu zmenilo čo viedlo aj k jeho inému ponímaniu priorít okolo Mustangov. Maroš a aj ja sme v jeho novom smerovaní nevideli budúcnosť, ktorá by nás obohatila a bavila a tak sme postupne klub opustili. Teraz sme sa aspoň mohli začať naplno venovať nášmu projektu ClassicMustang, ktorého fylozofiou je pohoda, priateľská atmosféra, pomoc pri renováciách ako aj združovanie majitelov Mustangov ale aj iných amerík za účelom zachovania amerického ducha a s možnosťou výmeny nadobudnutých skúseností.
Projekt CM nie je klub a ani nemáme s Marošom chuť z neho klub urobiť. Pod CM chápte aktivitu dvoch bláznov, ktorých ideálnym dňom je deň strávený v garáži, alebo so sebe podobnými. Organizujeme Stretnutia Mustangov a US cars v Nitrianskom Rudne, zamerané na bližšie spoznanie sa majitelľov a na vymenu skúseností s renováciami, úpravami.
Z čias pôsobenia vo vedení klubu mi ostalo veľa kamarátov a známych. Tak som spoznal ludí s mne podobnou krvnou skupinou a snahou o zachovanie fabrickej originality Mustangov. Týchto ľudí je ako šafránu, ale dobrých ľudí a vecí býva málo. Som rodený Bratislavčan, v 2008 presťahovaný aj kôli priestoru potrebnému pre tento koníček, do RD pri Bratislave. Ani som vtedy netušil že tak spoznám ďalšieho blázna a maximálneho pedanta v renováciach, ktorého dávam všetkým za vzor ...že Šani. Tí další sa zatiaľ len z opodiaľ približujú :).     
    Držím prsty všetkým čo sa na to dali a čo si zvolili ísť cestou najťažšou (viď Honza Truhlář & brat ale aj iný). Nepatrilo by sa zabudnäť na bratov Countorových z Valtic, ktorý sú rovnako doma v generácii Fox-body.
Veľmi fandím všetkým, čo sa dali na poctivú renováciu do pôvodneho stavu, lebo je to cesta zarúbaná, neprebádaná a nezaplatená. Ale ruku na srdce, koľko fabricky zachovaných Mustangov vídate okolo seba??? A o tom to práve je!...lebo denne sa ich originalita na tony stráca zásahmi fušerov. (Minutku ticha, prosím.)
   Ale inak som normálny, jesť mi chutí (najmä steaky), snúbenica ma chápe a znáša moje blbé nápady už zopár rokov :) . Okrem tohto koníčka pracujem v zdravotníctve.
V USA mám vďaka aktivitám okolo amerík viacero miestnych známych, ktorých sa snažím pri pobyte za morom aj navštevovať. Skúseností okolo procesu s dovozom amerík mám bohaté ale vždy sa nájde niečo čo vie prekvapiť.  

- Dňa 30.júna 2012 som sa stal zhodou okolností majiteľom 1965 Mustang fastback 2+2 , v ťažkom stave na renováciu.
- Začiatkom roka 2013, v mestečku v Amherst, štát New Hampshire, predával pán Craig Hone svojho Mustanga 1965 Convertible vo fabrickom prevedení - Arcadian Blue, s rádovým šesťvalcom a automatickou prevodovkou, s bielym štandardným interiérom a bielou elektrickou strechou... 08.januára som sa stal jeho šťastlivým majiteľom.
Na Slovensko dorazil dňa 29.3. po strastiplnej ceste dlhej 7.478 km. Najmä posledných 268km po českej dialnici D1 stáli za to.

- Začiatkom roku 2016 som sa zriekol ťažkého projektu a jedinečného kúsku v podobe ´67 Convertible a výbave Raven black & DeLuxe interiér s osadeným 289-2v...a samozrejme že automat :). Tomu vozu chýbalo k absolútnej dokonalosti už len nejakých 80.tisíc € a elektrická strecha. Zriekol som sa ho aj v prospech jeho rýchlejšej záchrany a aj výmenou na zahájenie prác na mojej ´68 Californii Special v prevedení Wimbledon White, ktoré chceme sťa kočiar na našu svadbu :).
- 19.januára 2017 som si bol naložiť v prístave zatiaľ posledné dva prírastky a to ´65 Fastback 2+2  GT A-kód, s automatickou prevodovku C4  a na 95% pôvodný ´65 Convertible s I6 a C4 :). Priznám sa, že sa novým prírastkom mooooooc teším a aj napriek priam tragickému kurz € voči USD (1 : 1,03) sa oplatilo investovať a riešiť v túto náročnú dobu ích nákup a dovoz. Troška som dúfal, že nové kabrio by mohlo raz skončiť v garáži u Milana F.  Ale asi sa tak nestane, z iných akutných výdajov na Milanovej strane. Tiež ma neteší, že sa s jednym a možna aj s dvoma Mustangami budem musieť pravdepodobne rozlúčiť, nakoľko potrebujem stavať tento rok garáž pre zrenovovanú Californiu a tiež mať nejaký základ na posun vpred a jasnejšiu víziu s ďalším projektom... a to by mohol byť buď R-kód zo ´72 alebo ´64 kabrio. No ešte skôr budem musieť odolať talku a nahováraniu na zrenovovanie ´65 fastback GT, na ktorom by sa najradšej hneď vyvážala moja polovička.

Ako prišla ´65-ka a ´72-ka na Slovensko...

Dátum pridania:    21.6.2012

Ako prišla ´65-ka a ´72-ka na Slovensko...O ´65-ke fastback 2+2 v kombinácií 289-2v, manuál, vo farebnej kombinácií Sunlight Yellow a čiernym Pony interiérom v pôvodnom stave som sa dozvedel niekedy v 2008. Vlastnil ho istý Keneth Ferguson, McKee, Kentucky. Pôvodne nebol na predaj, ale asi po roku sa situácia zmenila. Môj známy zo Severnej Karolíny mi pomohol s jeho vykúpením a prevezením k nemu na odparkovanie a vyčkanie, kým príde na jeho prepravu do EU. V roku 2009 som dokonca stál pri ňom počas mojej návštevy v USA. Dnes ked je už doma, musím zatiaľ len smutne skonštatovať, že za tie skoro 3 roky čakania sa až príliš moc do neho zakusla hrdza. O jeho budúcnosti sa bude ešte ťažko rozhodovať...no už teraz je odsúdený na náročnú renováciu. Bude krásne ho zachrániť.
    V apríli 2011 som sa od môjho známeho z Floridy náhodou dopočul, že má na predaj jedinečného Mustanga z konca I.generácie. Od počiatku vlastníctva ´73-ky fastback bolo mojim snom neskoršie získanie ´71 Boss351. Tejto najlepšej verzii rokov ´71-´73 bolo vyrobených 1806 ks v cene 4,124.-USD. Pre porovnanie Mach1 s 302-kou stála v roku 1971  3,053.-USD. Kto raz vlastnil ´71-´73 podľahne čaru a jedinečnosti týchto modelov. A práve tento môj známy z Jacksonvillu, FL mal v garáži čiastočne zrenovovaný rovnako jedinečný kúsok a to ´72 Mach1 R-code High Output so 4.stupňovou manuálnou prevodovkou, radením Hurst,  9" uzavretým diferenciálom, ktorá je pokrvným potomkom verzie Boss351 z roku 1971. Najväčší rozdiel medzi ´71 Boss351 a ´72Mach1 H.O. je v kompresnom pomere. ´71 má 11,0-10,7 : 1 a verzia H.O. má pomer 9,9-8,6 : 1. ´71 ťahá rovných 330 a ´72 H.O. 275 fabrických koníkov.

...pokračovanie.

Pridaj príspevok