Peťo G. - Peťo G.
  • peto.g@classicmustang.sk
  • Moje Články: 7
  • Moje Galérie: 4

Naposledy komentované

Peťo G. - Peťo G.

Meno:Peťo G.
E-mail:peto.g@classicmustang.sk
Auto:1964 Coupe #100837, 1964 Convertible, 1965 fastback 2+2 w/Pony int., 1965 fastback 2+2 GT, ´68 Coupe GT/CS, ´72 Mach1 R-code H.O., 1967 Dodge Coronet 440 Coupe, 1984 Chevrolet G2O Van - version Bivouac.
Články:7
Galérie:4
O profile:Pozdravujem vás, som majitelom viacerých Mustangov I. a II. generácie. S Mustangami som sa začal zoznamovať od roku 2000 a v roku 2002 som si kúpil svojho prvého,´79 Fox. Dalšim v poradí bol ´73 fastback H-kód, 351-4v Cleveland, prevodovka FMX, ktorý som mal v čase 2007-2012. V súčastnosti sú jeho novými majiteľmi Báška a Ivo z okr.PD. Neskôr pribudlo coupe´68, kabrio ´66... a potom už ani neviem :). Proste priveľa Mustangov na našu zemepisnú polohu.
V 2005 som natrafil na Marošovu rozbiehajúcu sa stránku ClassicMustang.sk a odvtedy sme v kontakte, začali sme sa spoločne baviť a napomáhať podmienkam pre to, aby ich tu bolo viacej a aby to nebola až taká neznáma pre našincov. Neskôr sa ku nám pridávali ďalší... Vojto, Juro V., Cobra, Vlado G....až z toho všetkého v roku 2008 vznikol Mustang Club Slovakia.
Začiatky klubu boli krásne a všetkým zúčastneným za tie chvíle ďakujem. Neskôr sa členské zloženie klubu zmenilo čo viedlo aj k jeho inému ponímaniu priorít okolo Mustangov. Maroš a aj ja sme v jeho novom smerovaní nevideli budúcnosť, ktorá by nás obohatila a bavila a tak sme postupne klub opustili. Teraz sme sa aspoň mohli začať naplno venovať nášmu projektu ClassicMustang, ktorého fylozofiou je pohoda, priateľská atmosféra, pomoc pri renováciách ako aj združovanie majitelov Mustangov ale aj iných amerík za účelom zachovania amerického ducha a s možnosťou výmeny nadobudnutých skúseností.
Projekt CM nie je klub a ani nemáme s Marošom chuť z neho klub urobiť. Pod CM chápte aktivitu dvoch bláznov, ktorých ideálnym dňom je deň strávený v garáži, alebo so sebe podobnými. Organizujeme Stretnutia Mustangov a US cars v Nitrianskom Rudne, zamerané na bližšie spoznanie sa majitelľov a na vymenu skúseností s renováciami, úpravami.
Z čias pôsobenia vo vedení klubu mi ostalo veľa kamarátov a známych. Tak som spoznal ludí s mne podobnou krvnou skupinou a snahou o zachovanie fabrickej originality Mustangov. Týchto ľudí je ako šafránu, ale dobrých ľudí a vecí býva málo. Som rodený Bratislavčan, v 2008 presťahovaný aj kôli priestoru potrebnému pre tento koníček, do RD pri Bratislave. Ani som vtedy netušil že tak spoznám ďalšieho blázna a maximálneho pedanta v renováciach, ktorého dávam všetkým za vzor ...že Šani. Tí další sa zatiaľ len z opodiaľ približujú :).     
    Držím prsty všetkým čo sa na to dali a čo si zvolili ísť cestou najťažšou (viď Honza Truhlář & brat ale aj iný). Nepatrilo by sa zabudnäť na bratov Countorových z Valtic, ktorý sú rovnako doma v generácii Fox-body.
Veľmi fandím všetkým, čo sa dali na poctivú renováciu do pôvodneho stavu, lebo je to cesta zarúbaná, neprebádaná a nezaplatená. Ale ruku na srdce, koľko fabricky zachovaných Mustangov vídate okolo seba??? A o tom to práve je!...lebo denne sa ich originalita na tony stráca zásahmi fušerov. (Minutku ticha, prosím.)
   Ale inak som normálny, jesť mi chutí (najmä steaky), snúbenica ma chápe a znáša moje blbé nápady už zopár rokov :) . Okrem tohto koníčka pracujem v zdravotníctve.
V USA mám vďaka aktivitám okolo amerík viacero miestnych známych, ktorých sa snažím pri pobyte za morom aj navštevovať. Skúseností okolo procesu s dovozom amerík mám bohaté ale vždy sa nájde niečo čo vie prekvapiť.  

- Dňa 30.júna 2012 som sa stal zhodou okolností majiteľom 1965 Mustang fastback 2+2 , v ťažkom stave na renováciu.
- Začiatkom roka 2013, v mestečku v Amherst, štát New Hampshire, predával pán Craig Hone svojho Mustanga 1965 Convertible vo fabrickom prevedení - Arcadian Blue, s rádovým šesťvalcom a automatickou prevodovkou, s bielym štandardným interiérom a bielou elektrickou strechou... 08.januára som sa stal jeho šťastlivým majiteľom.
Na Slovensko dorazil dňa 29.3. po strastiplnej ceste dlhej 7.478 km. Najmä posledných 268km po českej dialnici D1 stáli za to.

- Začiatkom roku 2016 som sa zriekol ťažkého projektu a jedinečného kúsku v podobe ´67 Convertible a výbave Raven black & DeLuxe interiér s osadeným 289-2v...a samozrejme že automat :). Tomu vozu chýbalo k absolútnej dokonalosti už len nejakých 80.tisíc € a elektrická strecha. Zriekol som sa ho aj v prospech jeho rýchlejšej záchrany a aj výmenou na zahájenie prác na mojej ´68 Californii Special v prevedení Wimbledon White, ktoré chceme sťa kočiar na našu svadbu :).
- 19.januára 2017 som si bol naložiť v prístave zatiaľ posledné dva prírastky a to ´65 Fastback 2+2  GT A-kód, s automatickou prevodovku C4  a na 95% pôvodný ´65 Convertible s I6 a C4 :). Priznám sa, že sa novým prírastkom mooooooc teším a aj napriek priam tragickému kurz € voči USD (1 : 1,03) sa oplatilo investovať a riešiť v túto náročnú dobu ích nákup a dovoz. Troška som dúfal, že nové kabrio by mohlo raz skončiť v garáži u Milana F.  Ale asi sa tak nestane, z iných akutných výdajov na Milanovej strane. Tiež ma neteší, že sa s jednym a možna aj s dvoma Mustangami budem musieť pravdepodobne rozlúčiť, nakoľko potrebujem stavať tento rok garáž pre zrenovovanú Californiu a tiež mať nejaký základ na posun vpred a jasnejšiu víziu s ďalším projektom... a to by mohol byť buď R-kód zo ´72 alebo ´64 kabrio. No ešte skôr budem musieť odolať talku a nahováraniu na zrenovovanie ´65 fastback GT, na ktorom by sa najradšej hneď vyvážala moja polovička.

Základné dekódovanie..

Dátum pridania:    6.9.2012

Základné dekódovanie..Dekódovanie bloku motora.
Príklad  dekódovaného kódu :   # C8OE-6015-A,  8L7 #  

1)
      Prvý člen kódu  # C8ZE-6015-A,  8L7#  definuje  dekádu.
V tomto prípade je to dekáda rokov ´60+  (1964-69).  V prípade kódu  D2ZE-xxxx-x  sa  jedná  o  dekádu rokov ´70+ (konkrétne kód  D2 predstavuej rok  1972).

2)
      V poradí druhý člen kódu  #C8ZE-6015-A,  8L7# definuje  konkrétny rok z dekády, v tomto prípade = 1968 
(iný príklad:  C5xx-xxx-x   = 1965 ).

3)
      V poradí tretí  člen kódu  #C8ZE-6015-A,  8L7# nám udáva modelový rad od Ford Motor Company (FoMoCo):

xxAx-xxxx-x Generic Full size ford
xxCx-xxxx-x Remanufactured part 1966-1975
xxDx-xxxx-x Falcon
xxEx-xxxx-x Truck
xxFx-xxxx-x Foreign or Trans Am racing
xxGx-xxxx-x Comet 1961-1967 or Montego 1968-1976
xxHx-xxxx-x Holman Moody Hiperf parts or 1966-1982 Heavy truck
xxJx-xxxx-x Industrial
xxLx-xxxx-x Lincoln
xxMx-xxxx-x Mercury
xxOx-xxxx-x Fairlane (all) and Torino 1967-1976
xxSx-xxxx-x Thunderbird
xxTx-xxxx-x Truck
xxUx-xxxx-x Econoline Club Wagon Van
xxVx-xxxx-x Lincoln
xxWx-xxxx-x Cougar
xxYx-xxxx-x Meteor 62-72 (Canada), Bobcat 75-81
xxZx-xxxx-x Mustang
xx6x-xxxx-x Pantera 
 
4)      Štvrtý člen kódu  udáva divíziu, ktorá pre navrhla a vyrobila danú súčiastku #C8ZE-6015-A,  8L7#
xxx
A-xxxx-x Truck division (divízia ťahačov)
xxxC-xxxx-x Body and electrical  (divízia karosérie a elektriky k nej)
xxx
E-xxxx-x Engine group (motorová divízia)
xxxF-xxxx-x General parts, Electrical and Electronic (divízia hlavných súčastí a elektických vedení)
xxxH-xxxx- Climate Control (divízia klímy a jej kontroly)
xxxJ-xxxx-x Autolite / Ford parts and Service division  (divízia Autolite a Ford súčiastok a náhradných dielov) xxxM-xxxx-x Performance vehicle and Holman Moody (divízia Holman Body a úprav vozidiel)
xxx
P-xxxx-x Automatic Transmission (divízia automatických prevodoviek)
xxxR-xxxx-x Manual Transmission (divízia manuálnych prevodoviek)
xxx
U-xxxx-x Axle and Driveshaft (divízia poloosí a prevodov hnacej sily)
xxxX-xxxx-x Special vehicle parts (muscle parts) or Emissions or Economy (divízia Špecálnych súčiastok „SVO“ Muscle parts alebo súčiastok Economy a emisných tried)
xxxY-xxxx-x Linclon and Mercury service parts (divízia náhradných dielov Lincol a Mercury)
xxxZ-xxxx-x Ford service parts / Aftermarket parts (divízia náhradn.súčiastok, dopredaj)  

5)      Piaty až ôsmy člen kódu  # C8ZE-6015-A,  8L7# udáva triedu súčiastky: xxxx-XXXX-x  
1000-1250
Wheels, Hubs and Drums (kolesá, puklice, bubny)
2001-2900
Brakes (brzdy)
3000-3764 Front Suspension and Steering (predné tlmiče a riadenie)
4000-4296
Rear axle (zadná poloos)
4600-4859 Drive shaft (prevodovka)
5000-5176
Frame (karoséria, nosníky)
5200-5299 Muffler and Exhaust (koncovky a vyfukove potrubie)
5300-5499 Front suspension and Stabilizer  (tlmiče a stabilizátory)
5550-5832 Rear springs (zadné pružiny)
6000-6898 Engine base assembly  (blok motora, základ)
6905-7997 Transmission, Drivetrain, including Clutch related (prevodovka, kardán, spojka)
8000-8499 Radiator and Grill (radiator, mriežka / maska)
8500-8689
Water pump and Fan (vodná pumpa, vrtuľa)
9002-9296 Fuel Tank and Supercharger (palivova nadrž, kompresor)
9301-9420 Fuel pumps (palivová pumpa)
9421-9499
Manifolds, clamps, includ. intake + exhaust manifolds (vyfukove zvody, sanie)
9500-9599 Carburetors and Superchargers  (karburátor, kompresor)
9600-9699
Air cleaner  (vzduchovy filter)
9700-9999 Accelerator, Choke and Linkage (zmiešavacia komora, prevody)
10000-10449
Generator and Alternator (generátor / alternátor)
10500-10576 Battery and Voltage regulator  (bateria, regulator napätia)
10838-10990 Instruments (náradie, doplnky)
11000-11382 Starter (štartér)
11450-11688 Lighting and Ignition switch  (spaľovanie a zapalovanie)
12000-12425
Ignition coil, Distributor, Condenser, Spark plugs (Indukčná cievka, rozdelovač, kondenzátor, sviečky) 13002-14689 Lamps, Horns and wiring (svetlá, klaxón, kabeláž)
15000-15858
Miscellaneous accessories (zmiešané doplnky)
16000-16999
Fenders and Hood  (blatníky a kapota)
17248-17383 Speedometer and Tach (otáčkomer a tachometer)
17402-17666 Windshield wipers and Windshield washer (stierače a ostrekovače)
17700-17999
Mirrors and Bumpers (spätné zrkadlá a nárazníky)
18000-18125 Shock absorbers (tlmiče)
18148-18249
Comfort and Convenience accessories (doplnková výbava pre pohodlie)
18250-18699
Heater (kúrenie)
18800 a 18900
Radio & Speakers  (rádio a repráky)
19500-19585 Custom accessories (custom výbava)
19600-19980 Air conditioning (klíma, kúrenie)  

6)      Posledný člen základnej časti kódu  #C8ZE-6015-A,  8L7# (môže byť až trojznakový, častejšie však len ako jednoznakový) definuje konštrukčné dátovú verziu (sériu) danej súčiastky.
V tomto prípade A = január daného konštrukčného roku.
A - január, 
B - február, 
C - marec, 
D - apríl, 
E - máj,  
F - jún,  
G - júl,  
H - august, 
(Ford nepoužíval  v  kódovaní  písmenko  „I“,  najmä pre jeho možnú zámenu s 1 )
J - september,  
K - október, 
L - november, 
M - december.  

Upozornenie – príklad : Aj pri kódovaní súčiastok sa stretávame s Fordovými výnimkami ktoré obchádzaju akékoľvek definície a tabuľky. Napríklad kód C5AE-9425-M definuje súčiastku ako sanie na motor 289 cui z roku 1965, vyrobený pre modelový rad FoMoCo  Ford Galaxie s motorom 289cui.  Avšak táto súčiastka sa montovala (alebo sa mohla montovať) do každého automobilového modelu FoMoCo tejto dekády s osádzaným motorom 289 cui. Preto sa u Mustangov s motorom 289 c.u.i používalo rovnaké sanie (kódované pre Ford Galaxie) čo znamená, že v poradí tretí člen kódu „Z“ (= Mustang) asi nikdy neuvidíme (nenájdeme) na saní montovaných do Mustangov osádzaných motorom 289cui v roku 1965. S podobným všeobecným používaním a kódovaním súčiastok sa môžeme stretnúť aj v iných prípadoch, a preto nám musí stačiť fakt, že je daná súčiastka definovaná tretím členom kódu „A“ = Generic Full size Ford.  

7)      Koncový trojčlen doplnkovej časti kódu (býva razený / obvykle udávany v druhom riadku než je písaný hlavný kód)   #C8ZE-6015-A,  8L7 #  a definuje dátum výroby danej súčiastky:   8 = 1968,  L =november,  7 = deň v mesiaci (v poradí kalendárnych dní 1-31).          

Zhrnutie:  Náš blok motora bol teda vyrobný 7.novembra 1968, pre divíziu Ford - Mustang teda je vysokopravdepodobné, že ak nájdeme tento blok umiestnený v Mustangu 1968, je tým pádom číselne sediaci (doslovný preklad zaužívaného amerického výrazu  „matching number block“). Taktiež ho môžeme nájisť osadený v ročníku 1969 a nedá sa s vylúčiť alebo s určitosťou povedať, že daný voz nie je „matching number“. S určitosťou sa to však dá povedať o každej súčiastke osadenej do Mustangu, ktorý je vyrobený skôr (viac ako 8 dní) než je datovaná vyroba dekódovanej súčiastky...a samozrjeme ak je modelový rok Mustanga neúmerne starší ako samotná súčiastka.        

// Vyzobrazené fotky sú len ilustračné. //                         (voľný preklad Peťo G., zdroj:  mustangmonthly.com)

Pridaj príspevok